Terug op het rooster: RUG-SCHOUDER-NEK-LES

 

Veel, teveel mensen hebben last van hun nek, schouders en rug.

Daar kun je zelf heel veel tegen doen.

Niet pas als het al pijn doet, maar vooral preventief.

 

Dat doen we bij YOGA Hanneke Norbruis onder andere d.m.v hulpmiddelen zoals het bovenrugstripje, een verticaal of horizontaal geplaatst rugrolletje, een bolster, een foamrol, tennisballetjes, een yogaboogje en, als je het prettig vindt, een hoofdstandbankje.

 

Er zijn ook veel effectieve oefeningen zónder hulpmiddelen.

Ademhalingsoefeningen zijn heel erg goed en repeterende oefeningen helpen om kracht op te bouwen. Ook zijn er oefeningen waarin we gedurende langere tijd vooral los zullen laten wat ervoor zorgt dat de pijn in het bindweefsel kan verminderen.

 

En dan is er uiteraard de mentale component. Misschien ben je wel een piekeraar en trek je je schouders altijd op of ben je altijd aan het knarsetanden.

Of andersom; wellicht zorgt een andere lichaamshouding ervoor dat je minder last krijgt van hoofdpijn, duizelingen, hyperventilatie e.d

 

Dit alles komt uiteraard regelmatig voor in de andere lessen die YOGA Hanneke Norbruis biedt, maar in deze speciale les richten we onze aandacht op de rug, de schouders en de nek.

 

Bovendien gaat Hanneke in september een tweejarige therapie-opleiding volgen, waarna zij nog beter in staat zal zijn om je te helpen bij vele soorten klachten.

 

De les is geschikt voor iedereen; of je nou yoga of pilates doet of geen van beiden, als je veel zit, fanatiek aan fitness doet of veel viool speelt … iedereen is gebaat bij deze les.

 

Elke maandag 19.15 – 20.15u

Y O G A   H A N N E K E    N O R B R U I S

N I C O L A E S   M A E S S T R A A T   2 - 2 1 8

1 5 0 6   L B   Z A A N D A M

T E L. Nul Zes 2 5 4 1 3 5 2 3

Email

www.yoga-meditatie-zaandam.nl

Text, Beeld & Design, Copyright© Hanneke Norbruis